2010. május 3., hétfő

MANDULATORTA



Nemrég megleptem magam tetemes mennyiségű mandulaliszttel. Ugyanis szinte minden süti tésztájába kell darált mandula is, ezért gondoltam, jó, ha mindig van otthon. A jó öreg Ázsia boltban vettem, és nem csalódtam benne. Ez tényleg mandulából van!
Most elhatároztam, hogy bátrabban fogom használni, és igazi mandula tortát készítek belőle, olyat, amilyet a spanyolok és az olaszok is szeretnek. Ebben az évben ez volt az Anyák Napi torta. Mivel anyum (is) a csokis ízeket szereti, ezért a tésztáját kakaósra sütöttem, és a tölteléket csoki darabokkal turbóztam fel. Mivel tömény, kell hozzá a hab, vagy creme fraiche és a gyümölcs.

Mandulatorta

Hozzávalók

Tésztához:
175g liszt
25g kakaópor
1 tojás
2 evőkanál mandulalikőr (vagy víz)
130 g cukor

Töltelékhez:
250g mandulaliszt
4 tojás
250 g cukor (nádcukor)
pár csepp jó minőségű mandulaaroma
1 teáskanál fahéj
1 citrom és narancs reszelt héja
(rózsavíz v. narancsvirágvíz)
csoki chips (elhagyható)
tálaláshoz: hab, bogyós gyümölcs és lehet fahéjas cukorral is megszórni.

A tésztához a tojást a cukorral habosra keverjük, majd a liszttel, kakaóval és folyadékkal jól átgyúrjuk, majd fóliában kicsit a hűtőbe tesszük. Addig a krémet készítjük el. A tojásokat cukorral sűrűvé keverjük, majd a többi hozzávalóval is jól összevegyítjük.
A hűtőből kivett tésztát kerek lappá nyújtjuk, és kivajazott tortaformába (26cm) tesszük úgy, hogy legyen széle is. Villával megszurkáljuk, és már jöhet is a krém rá. Erre szórjuk a csoki darabokat. Én direkt nem tettem rá sokat, hogy ne a csoki domináljon most, hanem a mandula íz. 175 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megvan. Ne süssük túl.

Hétindítónak.

INXS - Disappear


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése