2010. március 8., hétfő

Narancslekváros csokitorta



Családi kedvenc. Hétvégén tavaszköszöntő helyett inkább ezt az igazi télbúcsúztató finomságot sütöttem. Jó tömény csokitorta, narancsos mellékízzel. Az ünnepekkor még karácsonyi fűszereket, brandyt is szoktam belekeverni és a cukor egy részét mézzel helyettesítem. Hozzá kemény habot vagy fagyit szoktunk enni, de önmagában is isteni. A kiindulópont Nigella Lawson receptje volt.

A narancslekvár Nagy-Britanniában nem hiányozhat egyetlen teadélutánról sem. Imádják kekszre, kétszersültre, vagy a scone nevű finom omlós péksütire kenve. A legenda szerint a skótok főztek először Marmalade-ot. Ez a gyűjtőneve az összes citrusféléből készült lekvárnak. A britek különös ízlésére jellemző, hogy még a whiskys és gyömbéres változat is népszerű. Hihetetlen :-)



Narancslekváros csokitorta

Hozzávalók

150 g liszt
fél csomag sütőpor
két nagy, szobahőmérsékletű tojás
125 g vaj
100 g narancsos étcsokoládé (70%-os kakaótartalmú)
300 g narancslekvár (a legjobb a narancshéjas)
75 g barnacukor
75 g kristálycukor
egy csipet só
esetleg porcukor a süti díszítéséhez
(24 cm-es tortaforma, vagy egy kisebb tepsi)

Melegítsük elő a sütőt 180 °C-ra.
Egy kisebb tálban a lisztet keverjük össze a sütőporral. Egy másik tálban vízfürdőn olvasszuk össze a vajat a csokival, kézi habverővel folyamatosan keverve. Majd húzzuk le a tűzről, és adjuk hozzá a cukrot, a narancslekvárt, a sót, és a felvert tojásokat. Aztán jöhet hozzá apránként a sütőporos liszt. Kivajazott, kilisztezett formába vagy tepsibe öntjük, és kb. 45 percig sütjük. Vigyázzunk, hogy ne süssük túl, mert akkor kiszárad! Ha kész, még hagyjuk állni legalább negyed órát, utána szeleteljük.
(Próbáltam már málnalekvárral is, de az nem volt túl meggyőző...)

1 megjegyzés:

  1. Nekem sajnos nem emelkedett meg a tészta! A tojásokat nagyon szép habosra vertem fel, de igencsak sűrű lett a massza a végére. Amikor beleöntöttem a formába, nem is terült el teljesen, már csak a sütőben. Alapvetően minden a leírás szerint készítettem, két apró eltéréssel, a csokit mikor a vajjal összeolvasztottam akkor utána nem használtam habverőt, viszont ahogy a felvert tojásokba beleöntöttem az olvasztott csokit, azt utána habverővel vertem tovább. Illetve, mikor a liszttel összekevertem a tojásos masszát, ott egyben ráöntöttem a tojásos tál tartalmát a lisztre és utána robotgéppel elkevertem a tésztát. Van ötleted, hogy mi okozta, hogy a tészta emelkedése elmaradt? Amolyan brownie szerű lett a végeredmény!

    VálaszTörlés