2010. április 13., kedd

Fűszeres Mákos Guba Torta Mascarpone Krémmel



29 évig utáltam a mákot. Karácsonykor a bejglievés nekem kizárólag a diósban merült ki. Még az sem hatott meg, hogy tele van kalciummal.
Aztán a család kérésére elkezdtem mákos sütiket gyártani, és egyszer azon kaptam magam, hogy már a második szeletet tömöm magamba. Onnantól kezdve mindig keresem az alkalmat a mákevésre! :-)

Fűszeres Mákos Guba Torta mascarpone krémmel

Hozzávalók

250g mák
12kifli felkockázva
zsemlemorzsa
esetleg meggy, párolt alma, szilva, aszalt gyümölcs vagy lekvár tölteléknek
olvasztott vaj


1,5 l zsíros tej
200g cukor (vagy nádcukor)
3-4 evőkanál méz
1 vaníliarúd felhasítva vagy pár csepp jó minőségű vanília kivonat
2 citrom héja (vagy akár narancs)
1 fahéjrúd (+ tettem bele őröltet is pár teáskanállal)
mozsárban kissé összetörve:
pár szem szegfűszeg, ánizs, kardamom
1-2 szem szegfűbors (többet ne, mert túl intenzív lesz az íze)
fél szerecsendió belereszelve
pár csepp rum/ gyümölcslikőr
csipet só
(esetleg 1-3 tojás sárgája)

krémhez:
500g mascarpone
5dl habtejszín
1 vaníliarúd kikapart belseje
1 citrom reszelt héja
4-5 evőkanál cukor (ki milyen édesre akarja)
(Öntet helyett finom habos tetővel is)

A felkockázott kifliket meglocsoltam olvasztott vajjal, és félretettem. A mártáshoz a tejet felforraljuk a hozzávalókkal, majd leszűrjük, és jöhet bele a mák fele. (Ha kissé lehűlt, tehetünk bele tojás sárgáját is).
Egy kb. 24-26cm-es, kivajazott és morzsával hintett tortaformába tesszük rétegenként a kifliket, jól megszórva mindig a maradék mákkal és a szósszal. A lényeg, hogy jó szorosan legyenek a kiflik, és egyik se maradjon mák és tej nélkül. (Lehet beletenni gyümölcsöket is, vagy lekvárt). 170 fokos, előmelegített sütőben fél óráig sütjük.
A krémhez a cukorral felvert habot öntjük a kikevert citromos, vaníliás sajtkrémhez.

Aki még nem ismerné…

Dinner for One


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése