2010. július 26., hétfő

GINGERBREAD – Gyömbérkenyér csokisan



A klasszikus gyömbéres sütit karácsonykor szoktam sütni, ez egy light változat kávé mellé vagy, ahogy az angolok szokták, piknikhez. Most kevés olvasztott csokival bolondítottam meg, de el is hagyható. Latsiától kapott formában (köszi még egyszer) készítettem, ami olyan szuper, hogy nem béreltem ki semmivel, mégse ragadt oda a süti alja.
Angol gyömbér konzervből csináltam, ami tulajdonképpen egy darabos jam. Nálunk, az üzletben kapható! :-)



Gingerbread – Gyömbérkenyér csokisan

Hozzávalók:
130 g finomliszt
100 g étcsoki
1 teáskanál sütőpor
200 g nádcukor (+lehet a tetejére is szórni)
125 g vaj
1 dl víz vagy brandy
1 nagy tojás

1 teáskanál őrölt gyömbér
3 evőkanál gyömbérlekvár vagy konzerv, vagy frissen reszelt gyömbér
pár csepp vanília kivonat
1 teáskanál fahéj
½ teáskanál őrölt szegfűszeg
2 evőkanál aranyszirup (vagy méz)

A száraz fűszereket keverjük össze a liszttel, sütőporral és csipetnyi sóval, majd jöhet hozzá a nádcukor. Közepes lángon olvasztjuk össze a vajat az alkohollal (vagy vízzel), a gyömbérrel, és az aranysziruppal. Ezt hozzáöntjük a lisztes keverékhez. Végül jöhet hozzá a tojás.

Sütőpapírral béleljünk ki egy gyümölcskenyér-formát, öntsük bele a massza felét. A csokit olvasszuk fel, és a felével locsoljuk meg. Ezután jön a maradék massza és végül a csokoládé. A tetejét még megszórhatjuk nádcukorral, ha ropogósan szeretjük. 175 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt kész.

Vagyunk páran, akiknek fontos ez az évszám…



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése