2010. május 18., kedd

MEISSENI TÚRÓTORTA



A legkisebb unokaöcsém 6. szülinapjára készült ez a nagyon egyszerű torta. A túrós sütiket általában piskótával, vagy omlós tésztával készítik, de ez maga a túrós csoda. Már sokszor került a hétvégi asztalra, akár túrógombóc helyett.
Az alapreceptben nincs vanília és citromlé, és kevesebb a dara, de nekem ez az összeállítás vált be. Ezúttal eperrel tálaltam.

Meisseni túrótorta

Hozzávalók

6tojás szétválasztva
25dkg meleg olvasztott vaj
25dkg cukor
2 citrom reszelt héja, és az egyik leve is
1 vaníliarúd
pár csepp vanília kivonat (vagy még egy rúd)
1 kg túró (én 250 ricottát és 750g magyar túrót tettem bele)
1 evőkanál keményítő
1 csipet só
12 dkg búzadara
porcukor a szóráshoz

Az olvasztott vajat 15 dkg cukorral habosra keverjük, majd jön a citromhéj, és a lé, a tojás sárgák, és a vanília rúd kikapart bele, és a kivonat.
Egy másik tálban összekeverjük a túrót, a keményítőt, a sót és a búzadarát. Ezt is a vajas masszához forgatjuk, majd a maradék, 10 dkg cukorral felvert tojásfehérje habot is beleforgatjuk. Vajas, búzadarával hintett 26cm-es tortaformában kisütjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 30 perc, majd 170 fokon kb. ugyanennyi. Porcukorral megszórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése