2010. április 7., szerda

The Great British & Pickle Sandwich





A 18. században szerintem Lord Sandwich a legmerészebb álmában sem gondolta volna, hogy nem elsősorban politikai-tengerészeti munkája kapcsán emlegetjük, hanem kedvenc étele miatt. A szendvics 2 kenyérszelet közé rejtett hús darabka volt. A legenda szerint ugyanis úgy akart egyfolytában dolgozni, vagy akár kártyázni, hogy ne kelljen felkelnie, és megfelelni a hosszadalmas angol étkezési szokásoknak.

The Great British, azaz a Nagy Brit. Szerényen csak így emlegetik a bacon szendvicset, amelyből nem hiányozhat a Worcestershire vagy a HP steak szósza, vagy akár mindkettő. Én most cheddar sajtosat készítettem.

A másik gyengém a Pickle szószos-sajtos szendvics, amit vegáknak is ajánlok. Mikor először voltam Londonban mindig ezt csomagoltuk be, ha megéheznénk a véget nem érő városnézések között! Azóta vártam, hogy végre nálunk is lehessen kapni. Hát, 2 delikát üzletben azt se tudták, hogy mi ez, aztán végül a Vásárcsarnok Ázsia boltjában csaptam le rá, enyhén infantilis módon. :-)
Az édes-savanyú vegyes zöldséges szószt 1922-ben a Crosse & Blackwell cég készítette el, és azóta igazi gasztro legendává vált Nagy Britanniában.
Itt kel gyorsan megemlítenem az erőteljesebb ízű Marmite krémet, amit vagy utál valaki vagy rajong érte.



The Great British

Hozzávalók (2 személyre)

3-4 sült bacon személyenként
4 szelet kenyér vagy 2 nagy kifli
2 nagy paradicsom karikára vágva
szószhoz:
1 bögre reszelt cheddar sajt (vagy más kemény sajt)
kevés pirospaprika

cayenne bors
pár csepp fehérborecet
pár csepp worcestershire szósz
1 duci fokhagyma gerezd áttörve
1 evőkanál csiliszósz vagy ketchup
késhegynyi cukor
esetleg kevés mustár

plusz lehet ízlés szerint buggyantott tojás
A szószhoz valókat összekeverjük, és eloszlatjuk a kifliken. Erre jön a sült bacon, majd a paradicsom. A kifli tetejét rátesszük, és grill fokozatra berakhatjuk a sütőbe, de így hidegen is isteni!

Pickle Sandwich

Hozzávalók (2 személyre)

4 szelet kenyér (mi magosat vettünk)
vaj
Branston Pickle
cheddar sajt

A kenyérszeletek egyik oldalát megvajazzuk. Az egyik vajas kenyérre jön ízlés szerint a szósz, és a sajt szeletek. Majd a másik vajas kenyér tetőnek. Én így szeretem, de lehet variálni felvágottakkal is.

Ennyi angolkodás után még valami a Szigetországból.

BURBERRY PRORSUM SPRING/SUMMER 2010 / FROM LONDON FASHION WEEK




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése