2010. március 31., szerda

Hortobágyi Húsos Gombóc



Kiskoromból a nővérem Hortobágyi Húsos Palacsintája nagyon meghatározó élmény a mai napig. A zaftos darált húst azóta ettem már rétesben is, de ezúttal gombócba csomagoltam.
Én magyarosan csináltam a pörköltet sok hagymával, fokhagymával, piros paprikával, kevés vörösborral, majorannával, és petrezselyemmel. De simán ki lehet próbálni olaszosan oregánóval, vagy római köménnyel - korianderrel is. Vegáknak gombát ajánlok bele.

Hortobágyi Húsos Gombóc

Hozzávalók

Kb. 40 dkg darált húsból pörkölt
Gombóchoz:
1,4 kg főtt krumpli összetörve
2tojás
kb.50dkg liszt (amennyi kell, hogy jól formázható legyen)
3-5 evőkanál búzadara
só, bors
2 evőkanál olaj vagy olvasztott vaj
Mártáshoz:
Fél evőkanál liszt
2-3 evőkanál tejföl (1 pohárka)

Elkészítjük a pörköltet (jó sok zafttal), majd leszűrjük a húst, és a lébe keverjük az összekevert lisztes tejfölt. Összerottyantjuk.
A gombóchoz valókat jól összegyúrjuk, majd 1cm vastagra kinyújtjuk, és kockákra vágjuk. Közepükre egy-egy kis kupac húst teszünk, majd gombócokat formálunk belőlük. Negyed órát hagyjuk pihenni, majd lobogó sós vízben kifőzzük. A szósszal és akár tejföllel tálaljuk.

Ki ne emlékezne, a Csengetett, Mylord? c. sorozat szobalányára, Ivyra? Su Pollardról csak mostanában tudtam meg, hogy a 80-as években komoly pop karrierje is volt ám! :-)

Su Pollard - Back In The USSR (1984)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése